Czekająć do (...) śmierci
"Czekając do (...) śmierci" jest spełnieniem, głęboko we mnie tkwiącej, chęci wyrażania się poprzez fotografię. Wyrażania się w sposób odważny a ... równocześnie nie "na siłę" manifestacyjny.Praca mówi o (biernym) oczekiwaniu, które - w braku realnych działań (tzw. "wzięcia życia w swoje ręce") - może prowadzić do ... nikąd. Mocny kontrast i faktura zatrzymują a nomen omen czarne światło tworzące tło dodaje grozy a równocześnie wyrazistości. Na drugim zaś planie czarne światło - nachodząc na, symbolizujące rozkład, rozłożone (w obydwu znaczeniach, łapki - staje się szare. Szare wyraża zaś dążenie, niekiedy na siłę, do "zwyczajności" gloryfikujące niekiedy, odrzucany przeze mnie, konformizm.
„Fotografia łączy świat faktów ze wszechświatem emocji. Godzi umysł z duszą i dzięki niej podążam ścieżką ciągłego rozwoju. Per aspera ad Astra (…)”. – credo Radka
www.radekvonhirschberg.eu
www.radekvonhirschberg.eu
Fotografia Radka ma charakter uniwersalny choć wyraźnie dominuje w niej, rozumiany niezwykle szeroko, człowiek. Otwarty umysł pozwala mu na swobodne łączenie wielu rodzajów tej dziedziny sztuki np. poprzez tworzenie narracyjnych portretów lub aktów wpisujących się w różne światy i wymiary. Rzadziej, choć także, zagłębia się w krajobraz lub architekturę saute. Opowiada historie, opisuje emocje a niekiedy interesuje go wyłącznie forma.
Fotografuje zarówno cyfrowo jak i analogowo. Czasem zespala współczesne aparaty z dawnymi obiektywami (w tym np. ulubioną repliką XIX-wiecznego Petzvala). Jest entuzjastą naturalnego światła choć niekiedy łączy ze sobą wiele jego rodzajów. Warto śledzić jego dynamicznie powiększające się Portfolio.
Przed obiektywem Radka stają zarówno gwiazdy kina, modelingu, inne osoby publiczne jak i zwykli ludzie, którzy stają się nierzadko … niezwykli. Fotografuje w nowoczesnych przestrzeniach, jak i ruinach zamków lub opuszczonych fabrykach. Uwielbia łączyć przeciwieństwa, co wspaniale oddaje jego cykl Opuszczone Piękno. Rzadziej, choć także, pracuje w studio. Wyraża się zarówno w czerni i bieli, ale nie stroni od pełnej palety barw. Przez różnorodność wyraża otwarty umysł oraz wyraża sensu largo wolność twórczą.
Jego prace są nagradzane, publikowane oraz wystawiane w kraju i zagranicą. Można je odnaleźć także w instytucjonalnych oraz prywatnych kolekcjach. Współpracuje z międzynarodowymi agencjami modelingowymi w zakresie fotografii Fashion. Jego fotografie są wystawiane w krajowych i zagranicznych galeriach a także biorą udział w licznych aukcjach, są oficjalnie notowane na rynku polskim i europejskim (Art Info, ArtPrice).
Jak ponoć powiedział Lenon: „talent trzeba sobie wmówić a następnie weń uwierzyć”. Radek, jak sam mówi, „fotografując zakłada różowe „lenonki”. I wmawia sobie, że to co robi może się podobać innym, a może nawet ich na chwilę zatrzymać. A jeśli się myli – to i tak to robi”. Per aspera ad Astra (…) to jego credo i modus vivendi zarazem.
Prace konkursowe oglądać można:
FACEBOOK
INSTAGRAM
Fotografuje zarówno cyfrowo jak i analogowo. Czasem zespala współczesne aparaty z dawnymi obiektywami (w tym np. ulubioną repliką XIX-wiecznego Petzvala). Jest entuzjastą naturalnego światła choć niekiedy łączy ze sobą wiele jego rodzajów. Warto śledzić jego dynamicznie powiększające się Portfolio.
Przed obiektywem Radka stają zarówno gwiazdy kina, modelingu, inne osoby publiczne jak i zwykli ludzie, którzy stają się nierzadko … niezwykli. Fotografuje w nowoczesnych przestrzeniach, jak i ruinach zamków lub opuszczonych fabrykach. Uwielbia łączyć przeciwieństwa, co wspaniale oddaje jego cykl Opuszczone Piękno. Rzadziej, choć także, pracuje w studio. Wyraża się zarówno w czerni i bieli, ale nie stroni od pełnej palety barw. Przez różnorodność wyraża otwarty umysł oraz wyraża sensu largo wolność twórczą.
Jego prace są nagradzane, publikowane oraz wystawiane w kraju i zagranicą. Można je odnaleźć także w instytucjonalnych oraz prywatnych kolekcjach. Współpracuje z międzynarodowymi agencjami modelingowymi w zakresie fotografii Fashion. Jego fotografie są wystawiane w krajowych i zagranicznych galeriach a także biorą udział w licznych aukcjach, są oficjalnie notowane na rynku polskim i europejskim (Art Info, ArtPrice).
Jak ponoć powiedział Lenon: „talent trzeba sobie wmówić a następnie weń uwierzyć”. Radek, jak sam mówi, „fotografując zakłada różowe „lenonki”. I wmawia sobie, że to co robi może się podobać innym, a może nawet ich na chwilę zatrzymać. A jeśli się myli – to i tak to robi”. Per aspera ad Astra (…) to jego credo i modus vivendi zarazem.
Udział w Konkursie Fotografii Odklejonej pozostaje bezpłatny i otwarty dla wszystkich fotografujących, zaś naszym pragnieniem jest organizacja dużej wystawy pokonkursowej, by ponownie zaprezentować różnorodne postawy twórcze w Polsce. Tym niemniej, konkurs pozostaje inicjatywą oddolną, bezinteresowną i bez wsparcia instytucjonalnego czy finansowego, a jego realizacją zajmuje się zaledwie pięć osób. Z prywatnych środków nie możemy sfinansować dużej wystawy fotografii ani wydrukować katalogu, stąd prośba o wsparcie finansowe w postaci dobrowolnego przekazania 1,5% podatku na organizację Konkursu Fotografii Odklejonej. Przekazanie 1,5% podatku nie jest warunkiem uczestnictwa w konkursie i nie trzeba przesyłać potwierdzenia. Za wszystkie darowizny serdecznie dziękujemy.
Klub fotograficzny “Źródło” jest częścią Rudzkiego Stowarzyszenia Inicjatyw Niebanalnych In-nI.
Przekaż 1,5% podatku na:
Rudzkie Stowarzyszenie Inicjatyw Niebanalnych In-nI
ul. Niedurnego 69 41-709 Ruda Śląska
KRS 0000081653
CEL SZCZEGÓŁOWY: KLUB FOTOGRAFICZNY “ŹRÓDŁO”
Linki:
Łukasz Cyrus, 2024
Prace konkursowe oglądać można:
Komentarze
Prześlij komentarz