Galeria Konkursu Fotografii Odklejonej

Galeria Fotografii Wyróżnionych


Jarosław Medyński


O sobie


40 lat uczę się fotografii. Na przemian bawię się nią i przeżywam emocjonalnie, w obu podejściach z bardzo różnymi skutkami. Dotąd niechętnie dzieliłem się owocami mych działań publicznie, mam w swym dorobku: ledwie kilka wystaw, tyleż konkursów i publikacji w wydawnictwach albumowych, no i kilka tysięcy zdjęć prasowych i internetowych - w ramach nie uprawianego od 5 lat dziennikarstwa. Nieustannie poszukuję środków wyrazu dla zarażania zachwytem z pozoru banalnymi fragmentami rzeczywistości, obok których nie potrafiłem przejść obojętnie.

O fotografii


Demiurg

W pełnym inspirujących obiektów otoczeniu dworca Łódź Fabryczna natknąłem się na rzeźbę łysego mężczyzny w garniturze, lewitującego nieopodal jednego z budynków stacji kolejowej. Początkowo próbowałem z niego zakpić, komponując postać wraz z półkolistym dachem pobliskiego budynku tak, by na zdjęciu sprawiał wrażenie korporacyjnego menadżera zjeżdżającego z dachu na pośladkach. Dłuższy kontakt z jego tajemniczymi rysami twarzy oraz intrygującą postawą ciała, skłonił mnie w końcu do diametralnie odmiennej interpretacji, której dałem wyraz w tytule pracy. Wbrew racjonalności Leibnitza i Einsteina przestrzeń Demiurga musi być absolutna... Wciąż nad zdjęciem tym pracuję i nadal szukam właściwszego wyrażenia tego, co w mej niepoprawnie skłonnej do metafizycznych uniesień duszy wywołał ów pozornie banalny obrazek.

Zobacz więcej:

Weź udział w konkursie.

Galeria Konkursu Fotografii Odklejonej - "Demiurg". fot. Jarosław Medyński. Konkurs Fotografii Odklejonej, 2020.
"Demiurg". fot. Jarosław Medyński. Konkurs Fotografii Odklejonej, 2020.

Komentarze